HBO/WO-avond d.d. 2 november wordt verplaatst

Vanwege de weersomstandigheden en de geldende weercodes wordt de HBO/WO-avond geannuleerd. Gelet op de benodigde verkeersbewegingen van jullie én van de voorlichters (vanuit heel Nederland) zijn wij genoodzaakt deze avond te verplaatsen naar een nog nader te bepalen datum.

Londenexcursie 4-vmbo-tl

In de week voor de herfstvakantie heeft de jaarlijkse meerdaagse excursie naar Londen plaatsgevonden.

Brugklasfeestdag

Brugklasfeest(dag) - afsluiting W1

Verhalenwedstrijd Bevrijding

Ben je tussen de 12 en 18 jaar en woon je in de gemeente Bergen op Zoom, Steenbergen, of Woensdrecht? Doe dan mee aan de verhalenwedstrijd voor de viering van onze bevrijding!

Leerlingenraad zoekt nieuwe leden

De leerlingenraad van Roncalli zoekt nieuwe leden. Ben jij leerling op Roncalli en wil jij je stem laten horen, een vraagbaak zijn voor andere leerlingen en met de schoolleiding aan tafel? Stuur dan een bericht naar de leerlingenraad! E-mail: leerlingenraad@roncalli-boz.nl.

Leesweek in de brugklas

In de eerste week na de herfstvakantie is het voor onze brugklassen weer tijd voor de jaarlijkse LEESweek! Voor de herfstvakantie kiezen de leerlingen tijdens de les Nederlands al een boek uit dat ze na de vakantie zullen gaan lezen. Van dinsdag 24 oktober tot en met vrijdag 27 oktober lezen de brugklassers tijdens het tweede en vierde lesuur in het meegebrachte boek, ongeacht welke vakles ze op dat moment hebben. De nadruk ligt op leesplezier. Leerlingen mogen eventueel iets lekkers meenemen voor bij het lezen. Bij het boek dat ze lezen moeten de leerlingen in de loop van W2 een boekendoos maken, maar daarover krijgen ze uitleg tijdens de lessen Nederlands.

Kiss en Ride

Om de verkeersveiligheid voor onze leerlingen te borgen en de verkeersdrukte in de wijk te verbeteren is op de Noordzijde Zoom ter hoogte van Roncalli een kiss & ride zone aangelegd.  Deze zone is bedoeld om leerlingen af te zetten en direct weer weg te rijden. Er mag in deze zone dus niet geparkeerd worden. Ook in de straat naar de school (Tuinderspad) mag niet geparkeerd of gestopt worden wat is aangegeven door middel van verkeersborden. Ouders worden vriendelijke doch dringend verzocht om rekening te houden met deze verkeersmaatregelen ter verbetering van de verkeersveiligheid rondom de school.